Vantan International Program

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パーソンズ大学からの
メッセージ

実践教育による“リーダー”の育成

パーソンズでは、社会に出てから学ぶような実践的な内容を在学中に教えることで、早期に業界を牽引するような“リーダー”を育成しています。以前はファッション分野において、業界を目指す人に向けた“教育”や“学校”というものがなく、社会に出てから実践の中で身につけるしかありませんでした。ファッション分野において、必要なスキルを“教育”として初めて体系づけたのがパーソンズです。その他アメリカで始まったインテリアデザイン分野においても、パーソンズは早い段階でカリキュラムに加えました。“デザイン”という様々な分野領域において、業界のプロ、リーダーとなる人材を継続的に輩出していることが、パーソンズの特徴であり、強みだと思います。

デザインの最先端に人は集まる

パーソンズは、アメリカで一番多く留学生を抱えている大学です。大学院だと留学生の多いところもありますが、大学だと圧倒的に多いです。現在ニューヨークはデザインの最先端の場所なので、世界中から“デザイン”を学ぶ学生が集まってくれることは素晴らしいと思います。パーソンズ卒業生総数に占める外国人留学生の割合は36%で、内訳として、韓国が一番多く20%、中国7%、台湾4%、日本4%。最近ではブラジル・チリ、ラテンアメリカ各国も増えてきています。

アジアの学生のポテンシャル

“アジア”と一言でいっても様々で、国によってもスクールによっても違いはあるので一概に言えませんが、大きな括りで私が抱いている「アジアの学生イメージ」をお話しすると、学校や社会の中での師弟関係、上下関係等の力関係が明確にあり、生徒が先生に意見したりするということが少ないように感じました。そしてそのような光景は、日本でも韓国でも中国でも同様に見受けられました。アメリカでは、社会的にそういった関係性はなく、教育の場でも生徒が先生に意見し対等な関係性を築いています。パーソンズに留学してきたアジアの学生は、はじめにそのことに戸惑いを覚えるようですが、すぐにその環境に慣れ自分の持っている技術や意見を主張するようになります。アイデアや技術の面において非常に優秀な学生が多いので、パーソンズでの授業を通して「主張する」姿勢を得ることで、新しい力になればと思います。

“デザイン”を学ぶ若者たちにメッセージ

バンタンがビジョンとして掲げている“Think Global, Act Japanese.”という言葉が全てだと思います。現在、あらゆる問題は地球規模で起こっています。個人の頭の中で起こっているのではありません。日本で育った子供もNYで育った子供も、同じように地球規模の問題を抱えていると思います。しかし、国や環境によって解決策は異なり、日本人もアメリカ人もそれぞれの解決方法を提案できます。だからこそ、その解決策を共有し理解しあい、手を組んで物事を進めていくこと、これまでにない何かを創りだしていくことが必要だと思います。パーソンズがそれを体現している例として、以前、中国の関係者に「パーソンズメソッドを“そのまま”持ってきてほしい」と言われたが、それは断りました。それぞれの方法を尊重しながら融合させていくことで、はじめてお互いにとって有意義な提携ができると考えているからです。
これから“デザイン”を学ぶまたは学んでいる人たちには、是非、広い視野を持って欲しいと思います。生まれ育った国や環境によって感じ方は異なります。固定した概念に囚われることなく、それを周囲と融合していく中で新しい発想がうまれ、これまで誰も思いつかなかったような“デザイン”を創り出すことができると思います。
“Think Global, Act Japanese.”の実践こそが、これからの“デザイン”に求められる大命題なのではないでしょうか。

Parsons and the Educational Philosophy

One of the things that distinguish Parsons philosophy is that we drive to be leaders in the next generation of art and design practice. They believe strongly that the school positions them to be leaders and along the history of school is such that our graduates have gone on to some of the most important artisans and designers globally. In particular, I think that has to do with the fact is that the school is constantly looking for new areas, where art and design practices matter, and how we turn those into curriculum and learning for students. Parsons is the first school in the US to offer Fashion Design over hundred years ago. It wasn’t something you studied at school at that time. It was something that you maybe learn to do by picking up the trade from your family. So, going from the guild tradition, where the industry controls the education, to teaching art and design in the university environment has been one of the strengths of Parsons over time. We are the first to offer interior design, graphic design and communication design program. Today, we’re focusing on complex questions facing the society and the role design can play. I think what distinguishes school philosophy is the constant desire to see the value of art and design education and figure out how put that into place within the school, so our students are very much at the front edge.

International Students at Parsons

Parsons has the highest percentage of international students in the United States. There are many students studying in the United States with the graduate level in many universities. But at the undergraduate level, it’s unusual to have this many international students, which we do. I think this is partially what has to do with our international reputation. But secondly, I think it has to do with the fact that NYC is one of the design capitals in the world. NY and our reputation bring the students, where approximately 36% is international. The largest percentage of students is coming from South Korea, which is about 20%. We have approximately 7% from China, another 4 % is from Taiwan, and about 4 % from Japan. There’re also an increasing number of Latin American students coming to Parsons, particularly from Brazil and some from Chili.

Design Students in Asia

I think Chinese students are very different from Japanese students and very different from Korean students. Even within each country, there is certain variation. I do find that the educational model in the United States is very different than the educational models that I’ve witnessed in Japan, China and Korea, to just keep focused on those three. I think the thing that differentiates the US model is that it is much more questioning the hierarchy, the tradition of teacher to student, master to people. We, in the United States, are a little more irrelevant about this. Our students are used to the process of challenging the faculty. It’s actually part of the learning environment. I find that many of the students who come to the United States first need to get comfortable with that dynamic because I think it’s a little less, so what I’ve experienced here. There is a very strong tradition of training of skill based learning. They can combine with this kind of open-ended innovative, breaking-rules approach. It’s quite magical when you bring these two together. That kind of dynamic is how you develop new things where the innovation comes from.

Message for Vantan

I think this idea “Think Globally, Act Japancese” is that this theme you are bringing up is the global questions of design. That’s one of the brilliant, fascinating and exciting moments of the 20th century as design became global. The problem is that everyone forgot about local as it became global. And, so the modernist movement tended to flatten the cultural differences and historical importance. The world has been designed to function the way it functions. That’s the good news and bad news at the same time. Issues facing children growing up in Tokyo are similar to the issues children in NY because the world is at a very fragile moment. But, how we answer that would be very different in Tokyo and very different in NY. We need to work together and also understand culture and tradition that are unique to each of these places. I think that the philosophy you’ve beautifully capsulated from the Japanese prospective.

We are very pleased and honored by our relationship with Vantan. We are hoping to deepen our relationship in key areas, where we have strengths overlapping. The strength is obviously fashion scenario, which we already do. We do a lot of game design in terms of how gaming plays a role in learning. I think Japan is sort of the center of game design, still globally in a lot of ways. So, we are looking to build out that relationship deeper. I think through the business design side we also have overlapping interests as well. I think those three areas provide opportunity to further the relationship going forward with Vantan.

Message from Pro.Pamela Klein.
前AAS学部長
Pamela Klein教授からのメッセージ

皆様へ

私が2009年の1月にバンタンを訪れた際、Design Foundation Course for Parsons AASの授業を見学し、皆さんの高いモチベーションと優秀な作品に触れて、大変感動いたしました。
バンタンの学生達からはAASプログラムに必要な密度の濃い学習システムに耐えうる集中力と能力を感じ、最適なプログラムだと確信しました。バンタンと同じように、パーソンズ大学では「デザイン」を他のアカデミックな分野と同等に重要なものとして考えているからです。
パーソンズ大学に留学するバンタン受講生はきっとニューヨークの街とパーソンズの国際的な環境をきっと気に入ってくれると思います。デザインがグローバルなものとして捉えられる現在、バンタン・インターナショナル・プログラムの学生達は文字通り、世界的な視点からデザインを学ぶ事ができる環境にいると考えています。皆さんがパーソンズ大学に来られる日を心待ちにしています。

パーソンズ大学AASプログラムの特徴

パーソンズ大学のAAS(Associate in Applied Science)プログラムは、全米で初めての大学院レベルのアカデミックプログラムです。AASの学位は元々、コミュニティカレッジで取得できるような高校卒業者向けの為の学位でした。当初はパーソンズでも同じ様な目的でしたが、実際にプログラムに参加する学生が、特殊な人達ばかりだと言う事が次第に分かってきたのです。多くの生徒が高校卒業の学生ではなく、大学の卒業学位を既に持った生徒ばかりだったのです。そのため、多くの生徒が通常卒業に2年かかるAASプログラムを1年未満で卒業していました。そこで、卒業生をより確実に新しい仕事に向けて準備ができるようにするために、新しい授業プログラムを作成することが必要になりました。学生それぞれの経験や専門性、変化への野心を基に、言語を学ぶチャンス、過程や作業における知識、また各分野でエントリーレベルの仕事に就けるスキルを学ぶ事のできる授業システムを作る、ということです。きっと学生は大学院の学位を好んだことでしょう。けれども、実際デザインの業界は、人の持つ学位よりもその人がどんな仕事ができるか、どんな能力を持っているかという要素が、一番大事なのです。

私たちは自信を持ってこのプログラムを皆さんにおすすめできます。それはパーソンズ大学での経験が皆さんの将来に確実に力になると強く信じているからです。皆さんのデザインに関しての知識と作品、そしてパーソンズ大学で養ったスキルがあれば、きっと希望通りの仕事や将来を見つける事ができると思います。

Parsonsの特徴

最高レベルのデザインスクールであり一流の講師陣が揃っている。
NY市は世界で名高いデザイン都市である。
NY市は最も国際的な都市である。
受講生の40%が留学生である。
AASはユニークな教育制度を兼ね備えていて、同時に生徒のニーズに応えるプログラムである。
パーソンズ卒業生の卒業6ヶ月後の内定率が92%である。

To Vantan International Students

When I visited Vantan I was very impressed by the excellent work done by the students, they were focused and talented. I believe that they will do well in the AAS Program because they are prepared for the intense study we require. Clearly, at Vantan as well as at Parsons we view design as a serious course of study. The Vantan students who go to Parsons will also like the international environment of the school and NYC. Since design is global the students from Vantan who study in NYC will literally study design from a world perspective. I look forward to seeing you at Parsons.

Why AAS?

The AAS program at Parsons is a first-professional post-bachelor’s course of study in the States. It is an anomaly.
Let me explain. Associate in Applied Science degrees are the first post high school academic degree, most often offered at community colleges. This is what the Parsons AAS degree was at the beginning.
However, it became very clear that we had an unusual population in the programs?most students had bachelor’s degrees and they were therefore able to achieve our AAS in as little as one academic year (Fast/track– 34 credits). To make sure that the students were properly prepared for their new professions we had to develop a course of study that– using their academic experience, focus, and desire for change?provided the opportunity to acquire the language, understanding of process, and skills needed to gain an entry level position in their field (as promised in our literature).
The students would have probably preferred that it be a graduate degree but were also very aware that in the design professions, it’s not what degree you have, but rather, what your work looks like and what you can do that gets you a design job.
Our point of view is—that Parsons on a resume gets you an interview—-your portfolio and understanding of design gets you the job—and your skill keeps the job.

Why Parsons?

It’s an outstanding design school with a faculty of design professionals.
NYC is one of the great design centers in the world.
It’s in NYC, the most multi-cultural of cities.
Our students are 40% international.
The AAS course of study is unique with a pedagogy developed to meets the educational needs of a very specific constituency.
92% of AAS grads have a job in their profession six months out of school.

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